
شايد دليل این عمل به اشتباه متوجه شدن حس پر بودن با سير بودن است و ما تصور می نماییم اگر زود از غذا خوردن دست بکشيم، خود را از غذاها محروم می کنیم. يا شايد هم عادت نموده ایم بدون اینکه توجه کنیم نياز بدنمان چقدر است، هرچه در مقابلمان باشد را بصورت کامل تمام کنيم.
ما باید این توانایی را داشته باشیم که از لاغرها تقليد کنيم: هنگامی که وعده غذایی بعد را صرف میکنید، بین غذا خوردن چنگال و قاشق را کنار بگذاريد و با استفاده از مقياس یک تا ده پري معده، درجه پري خود را بسنجيد. 1 بار ديگر هنگامي که حدود پنج لقمه از غذايتان باقي مانده این عمل را انجام دهيد. هدف از اين عمل افزايش آگاهي شما از مقدار سيري در زمان صرف غذا می باشد و از طرف ديگر، اين مکثها، سبب می گردد که احساس سيري در بدن شما فرصتي براي خودنمايي پیدا کند و شما زودتر از گذشته احساس سيري کنيد.
2. آنها می دانند که گرسنگی به هیچ وجه یک مورد اورژانسی نیست.
خیلی از ماها که مدام با اضافه وزن درگیریم، گرسنگي را به عنوان شرايطي بحرانی و اورژانسی درنظر گرفته که بايد به سرعت آن را برطرف نماییم.به نظر دکتر جوديت بک (Judith Beck) " اگر ما از ایجاد گرسنگي بحراسیم، همیشه براي پرهيز از آن به خوردن ميپردازيم." افراد لاغر اندام و متناسب، گرسنگي را تحمل می نمایند زيرا به این باور رسیده اندکه حمله هاي گرسنگي همیشه وجود داشته و همواره مي آيند و ميروند، پس از هرگونه اقدام فوري اکیداً خودداري ميکنند.
براي تقليد از این افراد يک روز کاری سخت را براي به تاخير انداختن يکي دو ساعته وقت غذا انتخاب نمایید يا غذاي ميان وعده عصر را حذف نمایید. آن زمان می بینید که هنوز هم ميتوانيد به راحتی از عهده کارهايتان برآييد.
پس در زمان بعدي که ناله گرسنگي معده را حس کردید، از راه افتادن به سمت يخچال حتماً خودداري خواهيد کرد.
منبع:rezino